Korzikai ember találkozik

Categories: Gurulások Vannak helyek melyet csak egyszer érdemes megnézni. Csak egyszer varázsolja el az embert, másodjára már csak valami átlagos tájnak tűnik. Na Korzika nem ilyen. Ide bármikor újra és újra érdemes elmenni, mindig tartogat valami meglepetést. Bár most az utolsó pillanatig vaciláltam, hogy menjek-e, és csak pár nappal indulás előtt bólintottam rá, nagy kár lett volna kihagyni.

korzikai ember találkozik

Szervezésre nem is maradt idő, össze vissza csak az oda utat beszéltük meg, a többit mindig a helyszínen döntöttük el. Mondjuk már az oda út megszervezése is vetett fel problémát, mert kizárólag reggel ment komp Livornóból, ami kb km.

Elvileg ez a táv egy korzikai ember találkozik igényel, de mivel akkor este érkezünk a kikötőbe, így ott is meg kell aludni. Vagy maradt a másik, elindulunk reggel és egész nap és éjjel vezetünk.

Ezt választottuk. A kezdeti etapokat éppen csökkentettük, ez első egybe km után már majd km-enként akartunk megállni, de ez olaszoknál természetesen nem tervezhető. Éjszaka átvergődni Bolognán egy élmény. Na kimondottan ezek azok a helyek ahová a gps-t kitalálták.

Gondoltam a város után kipihenjük a káoszt, erre olaszos lazasággal egyszerűen km-en át nem volt benzinkút vagy pihenő. Ehelyett valami iszonyat hágó, ahol a sztráda is olyan kanyarokat vett mint itthon a Mátrai út.

Csak itt éjjel volt, és minden sávban kamionok. Iszonyat mennyiség.

motoros túra, motor, túrázás, motorozás

Egy tankolásnál Jani kirámolja a teljes topcase-t, sikerült egy doboz gyümölcslevet beaplikálni a csomagba. Ezt még sokszor emlegeti. Meg még azt kérdezi párszor, hogy miért is megyünk mi alkalmazás ingyenes társkereső Korzikára?

• Társkereső az
  • Badoo társkereső regiszter
  • Millionaire nő társkereső
  • Korzika elesett: 15 ezer tehén vette át az uralmat a szigeten - Hamu és Gyémánt
  • Index - Mindeközben - Átvették a tehenek az uralmat a korzikai tengerpartokon
  • A tehenek nem a legkifinomultabb állatok közé tartoznak.

Majd meglátod. Az olasz sztárdák most sem lopták be magukat a szívünkbe.

Kevés megálló, bonyolult városi csomópontok…és mivel nem tesznek különbséget autós és motoros között, így elég drága. Amit ilyenkor is rendőrök őriznek. Jani egy lépést tett a kordon felé már ugrottak is ki. Gondolom azóta is töprengenek, hogy kik azok a nemnormálisok, korzikai ember találkozik ilyenkor nézik meg a tornyot.

{{ data.message }}

Na még átmentünk a kikötőbe, megkerestük a jegyirodát, ahol is Cselének hála sikerült akciós kompjegyet szerezni, ahol 30 helyett csak 1 eu volt a moci. A Livornói kikötőben beültünk egy reggeli csehóba, ahol már hajnali ötkor javában folyt az élet és friss pékárú volt.

korzikai ember találkozik

Csak mi nem voltunk frissek, igencsak pilledten néztünk ki a fejünkből. Végül az indulásra csak összeszedtük magunkat. Fel a kompra, felirányítottak a harmadik szintre, de Cseléék eltűntek. Mikor megjöttek kiderült, hogy a felkötözött bukósisakokat leszedették velük, hogy vegyék fel.

Ezt jó lesz megjegyezni. A fedélzeten próbálunk kicsit aludni, kell némi pihenő. Nem tervezünk már sok menetet aznapra, csak azt, hogy menjünk el a keleti parttól, Bastiától, valami nyugisabb helyre. Megérkezés, kikompolás után keresünk egy benzinkutat.

Account Options

Részint tankolni, mert a kompra közel üres tankkal szálltunk fel, hogy könnyebb korzikai ember találkozik a gép, részint átöltözni, mert igencsak izzik a levegő. Megcsodáljuk a benzinárakat is. Ehhez képest itthon korzikai ember találkozik olcsónak is lenne mondható. Itt iszonyat drága….

Korzika Korzika, Franciaország európai területének legkevésbé francia szigete, már hosszú évek óta a titkos vágyaim között szerepelt. Mind a két hír igaz, mert a szakadárok leginkább a csendőrségi és egyéb hatalmat megtestesítő épületek előtt robbantanak, leginkább éjszaka, kerülve, hogy személyi sérülést okozzanak.

A GS-ek is csörögnek eleinte, de leginkább az RT szenved, mert az egész szigeten nincs as. Elindulunk, igyekszem lekeveredni a keleti parti főútról, Corte-t célozzuk meg elsőként, vicces flört ez a sziget közepén van, innen lenne jó csillagtúrázni.

A kétéltű ember

Egy régi romos hídnál fotózva kezd ránk olvadni a ruha, ezért az első kis folyót meet levélírás letérünk a folyóvölgy felé.

Ki is derül, hogy folyamatosan van vagy ötven méter szintkülönbség az út és a folyó között. Itt nem fürdünk, az biztos. Viszont a térképemen meglátok egy régi bejegyzést. Nem is akármin keresztül, hanem az egyik legmeredekebb szurdok falai között. Csele minden kanyarban elakad fotózni….

Korzika MGP-vel

A sziget minden métere fotózásra sarkall. Elérve a hidakat meg is van a fürdőhely, kristálytiszta víz a fehér sziklák között. Van nagy riadalom.

Átvették a tehenek az uralmat a korzikai tengerpartokon A Franciaországhoz tartozó földközi-tengeri sziget már korábban is híres volt arról, hogy több mint tizenötezer tehénnek ad otthont, a koronavírus járvány miatt bevezetett korlátozások azonban teljesen új szintre emelték a négylábúak szabadságát. Ezen a páréves képen még békében megvoltak a tehenek és a turisták egymás mellett, mostanra azonban ez teljesen megváltozott.

Innen már nem megyünk vissza Corte fele, inkább Portót célozzuk meg…de aztán inkább megállunk egy hegyi szállónál, mert itt a hegyekben legalább elviselhető a hőmérséklet. A szálló egy sífelvonó mellett van, télen lehet itt igazi élet, de most is sok a gyalogos turista. Ez már az erdős rész, egyik kedvencem, itt többszázéves őserdők találhatók.

Nagyon kell védeni őket, gyakoriak az erdőtűzek. Mi is látunk egyet, meg tűzoltó helikoptereket és hidrplanokat is. Reggel a szállás előtt álló két német mocit nézegetjük, az egyik koszosabb mint a másik.

De talán a Bömös koszosabb mint a Honda. A plexi egyszerűen átláthatatlan. Megérkeznek a tulajok, érdeklődünk hogy lát át rajta. A BMW idősebb fazon fülig bőrbe kötve. Elmondja, hogy korzikai ember találkozik mint eKm van a gépében már. Némi kanyargással korzikai ember találkozik helyeken Portóig gurulunk, majd mielőtt ide bemennénk felmegyünk a vörös sziklák felé, egy panorámateraszos helyen pihenünk.

• Singletrail bonn
  • Flirt hím férfi
  • B2 társkereső túlfeszültség költségek
  • Korzikáról mesél a Vándorszínész
  • :: Korzika Világjáró olvasók - Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
  • Korzikáról mesél a Vándorszínész Fáradhatatlanul indul újabb és újabb utakra gyalogszerrel Papp János színművész.

Majd le a korzikai ember találkozik partra. A kavicsos tengerparthoz nem ártott volna strandpapucsot hozni.

A víz éppen kellemes, kristálytiszta és még mindig sós. Jani már közölte, hogy érti miért is jöttünk Korzikára.

Korzikáról mesél a Vándorszínész

Vissza Portóba megtanuljuk, hogy a délutáni szieszta alatt még a Spar is zárva van. A tengerparti úton haladunk északra, az elmúlt években a legtöbb rossz utat újraaszfaltozták. Viszont ez a szakasz rettentően kanyargós, fárasztó. Ezért aztán be is lövöm az irány a következő fürdőhelyre. Ez is zsákutca, kicsit nehezem találom meg, mert az út mellett egységesen fás-bokros rész van kilométereken keresztül, de aztán csak felismerem a kis lejáratot. Igaz egy nagy sziklával eltorlaszolták, de a mocik éppen elférnek mellette.

korzikai ember találkozik

A fürdőhelynél vannak páran de éppen távoznak. A sziklával körülvett természetes medencében kristálytiszta a víz, és mivel itt lassú a sodrás még aránylag kellemes a hőmérséklete is.

Késő délutánra jár az idő, kupaktanács, nincs kedvünk a tengerparti kánikulában éjszakázni, vissza kellene menni a hegyekbe, de Calvi legalább annyi km mint amit egész nap mentünk.

Az ismertető es személyes tapasztalatok alapján készült. Odajutás, tranzit országok Korzika Franciaország 26 régiójának egyike, a Földközi-tenger negyedik legnagyobb szigete.

Próbaképpen ráállunk a főútra, azon tényleg jól lehet haladni, bár itt is a Mátrát megszégyenítő kanyarok vannak. Egy parti tankolás után szépen csörögnek a motorok. Estére beérünk a városban, a főtér egy talpalatnyi körforgalom, lépésnyi hely sincs, nagy a tömeg. Innen tovább kellene menni.